ASPnet UNESCO, Διεθνή και Ευρωπαϊκά Προγράμματα, Νέα

Κλιματική Αλλαγή και Λειψυδρία – ΔΙΚΤΥΟ ASPNET UNESCO, ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2024-2025

«Κλιματική Αλλαγή και Λειψυδρία»
ΔΙΚΤΥΟ ASPNET UNESCO, ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2024-2025

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΔΑΜΙΑΛΗΣ, ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ

 

Το Ελληνικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης, πρωτοπόρο στις συνεργασίες του με σπουδαίους διεθνείς οργανισμούς, συμμετέχει στο
Δίκτυο Συνδεδεμένων Σχολείων της UNESCO (ASPnet / Associated Schools Project Network), ένα παγκόσμιο δίκτυο στο οποίο συμμετέχουν σχολεία πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και επαγγελματικής εκπαίδευσης. Το Ελληνικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης, ως μέλος του Δικτύου, δεσμεύεται να προωθήσει μέσα από τη λειτουργία του τις προτεραιότητες του διεθνούς οργανισμού, συμβάλλοντας στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών για μια πιο δίκαιη, ειρηνική και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη.

Το σχολείο μας έχει ως έργο να προβάλει τις αξίες και τις αρχές που κατοχυρώνονται στο Σύνταγμα της UNESCO και στο Χάρτη Ηνωμένων Εθνών, συμπεριλαμβανομένων των θεμελιωδών δικαιωμάτων, της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της ισότητας των φύλων, της κοινωνικής προόδου, της ελευθερίας, της δικαιοσύνης και της δημοκρατίας υλοποιώντας τη σχολική ολιστική προσέγγιση. Στο πλαίσιο αυτό, κατά το σχολικό έτος 2024-2025, οι μαθητές του σχολείου μας, με την καθοριστική συμβολή των καθηγητών τους, ανέπτυξαν συνεργασίες και προχώρησαν σε δράσεις για το ακόλουθο θέμα: «Κλιματική Αλλαγή και Λειψυδρία».

Οι μαθητές αναζήτησαν:

  • τι σημαίνει ο όρος «κλιματική αλλαγή», σε τι οφείλεται, πώς εκδηλώνεται, ποιες μορφές έχει,
  • πώς η κλιματική αλλαγή επιδεινώνει το πρόβλημα της λειψυδρίας, πόσο έντονο είναι το πρόβλημα της λειψυδρίας σήμερα,
  • τι πρέπει να γίνει, ώστε να περιοριστεί το πρόβλημα της λειψυδρίας λόγω της κλιματικής αλλαγής, ποιος ο ρόλος του κράτους και ο ρόλος του καθενός από εμάς
    ξεχωριστά, ποιοι φορείς πρέπει να συνεργαστούν, ώστε να επιτευχθεί η λύση του προβλήματος.

Οι δράσεις των μαθητών του Γυμνασίου του Ελληνικού Κολλεγίου ήταν και ατομικές και ομαδικές. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι οι μαθητές μας, εξαντλώντας τη φαντασία τους και την επινοητικότητά τους, παρέδωσαν στους καθηγητές τους εργασίες σε ποικίλες μορφές:

  •  κατασκευές από χαρτόνι,
  •  κολάζ φωτογραφιών (είτε σε χαρτόνι είτε σε ηλεκτρονική μορφή),
  •  ποιήματα,
  •  αφίσες,
  •  ζωγραφιές,
  •  εργασίες σε μορφή παρουσίασης power point.

Επιλέξαμε λοιπόν να επιτρέψουμε στους μαθητές μας να εκφραστούν με όποιον τρόπο επιθυμούσαν για το θέμα το οποίο τους ανατέθηκε.
Η συμμετοχή των παιδιών του σχολείου μας ξεπέρασε κάθε προσδοκία, ενώ οι τελικές εργασίες που παρέδωσαν δείχνει το μεγάλo ενδιαφέρον των μαθητών, αλλά και την ανάγκη τους να ασχοληθούν και με θέματα ή δραστηριότητες που ξεφεύγουν από το σύνηθες ωρολόγιο πρόγραμμα. Οι εργασίες των μαθητών και των μαθητριών παρουσιάστηκαν μέσα στις σχολικές τάξεις.

Ευελπιστούμε ότι η αρμονική και επωφελής συνεργασία του Γυμνασίου του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΟΛΛΕΓΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ με το δίκτυο ASPnet της UNESCO θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια.

 


Warning: scandir(news//////news_//): failed to open dir: No such file or directory in /home2/helleniccollege/public_html/wp-content/themes/woodmart-child/functions.php on line 36

Warning: scandir(): (errno 2): No such file or directory in /home2/helleniccollege/public_html/wp-content/themes/woodmart-child/functions.php on line 36