Οι ρητορικές ομάδες του Λυκείου και του Γυμνασίου του Ελληνικού Κολλεγίου Θεσσαλονίκης συμμετείχαν στους Θ’ Αγώνες Λόγου, που πραγματοποιήθηκαν από τις 14 έως τις 16 Μαρτίου 2025. Το σχολείο μας έλαβε μέρος με 20 μαθητές στα αγωνίσματα των Διττών Λόγων, του Προτρεπτικού Λόγου, του Αυθόρμητου Λόγου και της Εκφραστικής Ανάγνωσης.
Συνολικά, στους αγώνες συμμετείχαν 25 Λύκεια και 21 Γυμνάσια από όλη την Ελλάδα, με 361 συμμετοχές και 120 κριτές.
Διακρίσεις Μαθητών
- Ορέστης Σαρρηκώστας (Α’ Λυκείου) – 4η θέση στον στον Αυθόρμητο Λόγο και τιμήθηκε με Εύφημο μνεία για την επίδοσή του
- Ορέστης Καραμυτιλιός (Γ’ Γυμνασίου) – 4η θέση στον Προτρεπτικό Λόγο
- Κατερίνα Πασχάλη (Γ’ Γυμνασίου) – 7η θέση στην Εκφραστική Ανάγνωση (μεταξύ 44 συμμετοχών)
Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους διακριθέντες και σε όλα τα μέλη των ομάδων ρητορικής του σχολείου μας που συμμετείχαν με ενθουσιασμό και συνέπεια!
Η Αξία της Ρητορικής
Η ρητορική αποτελεί μία μοναδική εμπειρία για τους μαθητές μας, καθώς τους πληροφορεί, τους αφυπνίζει και τους κινητοποιεί για διαχρονικά και σύγχρονα κοινωνικά θέματα ενώ ταυτόχρονα τους εμπλουτίζει γλωσσικά και εκφραστικά. Μέσα από την προετοιμασία και τη συμμετοχή:
- Καλλιεργείται η εξωστρέφεια, η αυτοπεποίθηση, η κριτική σκέψη και η κοινωνική ευαισθησία
- Αναπτύσσεται η ικανότητα δομημένου λόγου, τεκμηρίωσης και παραγωγικού διαλόγου
Θεματολογία Προετοιμασίας
Ενδεικτικά στην προετοιμασία μας ασχοληθήκαμε με τα εξής θέματα:
1) Δημοκρατία- Απολυταρχικά Καθεστώτα- Φασισμός, 2)Δικαιοσύνη, 3)Ανθρώπινα Δικαιώματα, 4) Μετανάστευση, 5)Φτώχεια, 6)Ειρήνη-Πόλεμος, 7)Σχολικό Περιβάλλον, 8) Κλιματική Αλλαγή- Οικολογία, 9)Ελευθερία, 10)Μ.Μ.Ε., 11)Οικονομία, 12)Εθελοντισμός, 13)Τεχνολογία, 14)Τεχνητή Νοημοσύνη, 15) Κοινωνικοποίηση, 16)Φιλοσοφία, 17)Τέχνη, 18)Εφηβεία, 19) Εργασία-Ανεργία, 20) Ευρωπαϊκή Ένωση, 21) Ρατσισμός, 22) Διαφορετικότητα- Συμπερίληψη, 23) Άτομα με Αναπηρία, καθώς και με άλλες θεματικές και συνδυαστικά θέματα μεταξύ τους.
Επιπρόσθετα οι μαθητές μας έμαθαν τις τεχνικές της ρητορικής και αντιλήφθηκαν στην ουσία τι σημαίνει γόνιμος και παραγωγικός διάλογος με τεκμήρια και επιχειρήματα.
Συμμετοχές Μαθητών
Μαθητές Λυκείου:
- Όμηρος Παπαδόπουλος
- Λυδία Ζούλφου
- Ορέστης Σαρρηκώστας
- Παρασκευή-Μαρία Δημητριάδου
- Νικολέτα-Ειρήνη Βασιλοπούλου
- Εβελίνα Αναστασιάδου
- Ασημίνα Τσιαμπούση
- Υψιπύλη Χατζηλία
- Σωκράτης-Ηφαιστίων Καλιππόσης
- Μυρτώ Θεοδώρου
Μαθητές Γυμνασίου:
- Θεοδώρα Χαρίση
- Κατερίνα Πασχάλη
- Ορέστης Καραμυτιλιός
- Τζωρτζίνα Στεφανοπούλου
- Νικόλαος Μιχαλούδης
- Μαίρη Κουμαρά
- Θεοδώρα Χαρίση
- Αλεξία-Μαρκέλα Ευαγγέλου
- Ραφαέλα Γλαβέλη
- Χαράλαμπος Κόκκορης
Εκπαιδευτικοί και Υποστήριξη
Κριτές της διοργάνωσης από το σχολείο μας:
- Αρβανιτίδου Ειρήνη
- Δούναβης Παναγιώτης
- Ιατρούδης Πασχάλης
- Κουκαρούδης Αλέξανδρος
- Κοντογώγου Βασιλική
- Σιόγκα Παναγιώτα
- Σταθοπούλου Ανδριάνα
- Τσιώνου Ιφιγένεια
- Φωτόπουλος Βασίλειος
- Ψυχογιού Έλενα
Θερμές ευχαριστίες στον απόφοιτό μας κ. Μανακίδη Χρήστο για την πολύτιμη συμβολή του στην προετοιμασία και συνοδεία των μαθητών.
Συντονισμός και Προετοιμασία
Υπεύθυνος Ρητορικών Ομάδων Λυκείου & Γυμνασίου:
Κουκαρούδης Αλέξανδρος
Ομάδα προετοιμασίας:
Κουκαρούδης Αλέξανδρος
Πετρόπουλος Θεόδωρος
Σιόγκα Παναγιώτα
Ψυχογιού Έλενα