Το Ελληνικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης σύμφωνα με τα Σχέδια Δράσης του ΟΗΕ UNESCO και ΕΕ στο πλαίσιο της «Μετασχηματιστικής Εκπαίδευσης» θέτει ως στόχο την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών του για την ανταπόκρισή τους στις εκπαιδευτικές προκλήσεις με απώτερο στόχο την καλλιέργεια της Ιδιότητας του Παγκόσμιου Ενεργού Πολίτη Στο πλαίσιο της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών του το Ελληνικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης πραγματοποίησε και φέτος μία σειρά τριών (3) τρίωρων ενδοσχολικών επιμορφώσεων
Στόχοι για τους εκπαιδευτικούς
• η απόκτηση των αντίστοιχων γνώσεων δεξιοτήτων και στάσεων μέσα από την παρακολούθηση προγραμμάτων διαδικτυακών των διεθνών οργανισμών τη συμμετοχή αλλά και τη διοργάνωση διαλέξεων με ολιστική και διαθεματική προσέγγιση της εκπαίδευσης
• η δικτύωσή τους με την ευρύτερη τοπική εθνική ευρωπαϊκή και διεθνή κοινότητα
• η κοινωνικο-συναισθηματική ενδυνάμωσή τους
• ο εμπλουτισμός του ηλεκτρονικού βιογραφικού τους μέσω “peer to peer coaching”
Επιμόρφωση με την αφ. Καθηγήτρια Π. Νάσκου-Περράκη Δικαίωμα στην Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ειδικότερα στις 27 Μαΐου 2025 οι εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου και του Λυκείου του εκπαιδευτικού μας οργανισμού είχαν τη μεγάλη χαρά και τιμή να φιλοξενήσουν στον χώρο του σχολείου μας την κα Παρούλα Νάσκου Περράκη αφ Καθηγήτρια Διεθνούς Δικαίου και Διεθνών Οργανισμών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και Επιστημονικά Υπεύθυνη της Οργανωτικής Επιτροπής του Προγράμματος «Μαθητές σε Ρόλο Διπλωμάτη» Η κα Νάσκου-Περράκη παρουσίασε αρχικά την άρτια εισήγησή της με τίτλο «Το Δικαίωμα στην Εκπαίδευση και η εφαρμογή του στην Ελλάδα» και στη συνέχεια έκανε μία συνοπτική και άκρως ενδιαφέρουσα παρουσίαση του ποιοτικού προγράμματος προσομοίωσης των Επιτροπών του ΟΗΕ μέσα από ένα ενημερωτικό εγχειρίδιο που εξέδωσε ο Σύλλογος «Ροή» ως υπεύθυνος φορέας της διοργάνωσης ΜΡΔ και το οποίο απευθύνεται στους καθηγητές και καθηγήτριες της Β’ βάθμιας Εκπαίδευσης
Η συζήτηση που επακολούθησε αναφορικά με την αναγκαιότητα εισαγωγής του μαθήματος για τα «Δικαιώματα του Ανθρώπου» σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης αρχής γενομένης από την προσχολική αγωγή επισφράγισε με τον καλύτερο τρόπο τον «Εγγραμματισμό των εκπαιδευτικών μας στα Ανθρώπινα Δικαιώματα»
Ευχαριστούμε θερμά την Καθηγήτρια Π Νάσκου Περράκη για την επιτυχή έκβαση και αυτής της επίσκεψης αλλά και για την αγαστή συνεργασία που μας προσφέρει όλα αυτά τα χρόνια επιμορφώνοντας το εκπαιδευτικό μας δυναμικό και κυρίως καθοδηγώντας και εμψυχώνοντας όλους και όλες μας για την επίτευξη του στόχου μας τον σεβασμό και την προστασία των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου
Επιμόρφωση για το E-Twinning και την Εναλλακτική Αξιολόγηση από την κ.Πάση
Στις 28 Μαΐου 2025 έλαβε χώρα η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με τίτλο «Η Ψηφιακή Εκπαίδευση μέσα από τη χρήση των εργαλείων του E-Twinning Project» Κατά τη διάρκεια αυτής παρουσιάστηκαν δύο εισηγήσεις από την καθηγήτρια Αγγλικής Φιλολογίας του Ελληνικού Κολλεγίου Θεσσαλονίκης κα Αλεξάνδρα Πάση
Η πρώτη αφορούσε την γενικότερη ενημέρωση των εκπαιδευτικών αναφορικά με τους στόχους τη μεθοδολογία και τα αποτελέσματα του προγράμματος E-Twinning αλλά και την παρουσίαση των τριών (3) συνολικά φετινών και εξαιρετικών E-Twinning Projects που υλοποίησε ο εκπαιδευτικός μας οργανισμός σε Γυμνάσιο και Λύκειο Ιδιαίτερη αναφορά έγινε με τη διάχυση των αποτελεσμάτων του E-Twinning project με τίτλο «Pythagoras & Pythagoreans A journey in Mathematics and Philosophy» το οποίο παρουσιάστηκε συνεργατικά και με τον κ Γεώργιο Ράμμο καθηγητή Μαθηματικών του ΕΚΘ
Η δεύτερη πολύ ενδιαφέρουσα εισήγηση της κας Αλ Πάση είχε τίτλο «Η Εναλλακτική Αξιολόγηση» ως μέρος της «Μετασχηματιστικής Εκπαίδευσης» και αποτέλεσε πηγή έμπνευσης και αφορμή για περαιτέρω συζήτηση μεταξύ των εκπαιδευτικών του σχολείου μας
Επιμόρφωσεις από τη Δρ. Ψαλλίδα UNESCO και Ψηφιακή Υπηκοότητα
Τέλος στις 29 Μαΐου 2025 ολοκληρώθηκε ο κύκλος των ενδοσχολικών επιμορφώσεων για τους εκπαιδευτικούς του Ελληνικού Κολλεγίου Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο της Επαγγελματικής τους Ανάπτυξης με δύο εισηγήσεις από τη Δρ Αναστασία Ψαλλίδα εκπαιδευτικό-διεθνολόγο και Επιστημονική Συνεργάτιδα της Έδρας UNESCO Διαπολιτισμικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας
Η πρώτη αφορούσε την παρουσίαση για το «Νέο Κοινωνικό Συμβόλαιο της UNESCO για την Εκπαίδευση» και η δεύτερη είχε τίτλο «Ψηφιακή Υπηκοότητα και Μάθηση μέσα από τη Μετασχηματιστική Εκπαίδευση της UNESCO (Πόλεις MIL)» (Digital Citizenship and Learning through Transformative Education in UNESCO – MIL Cities)
Οι παραπάνω εισηγήσεις αποτέλεσαν το έναυσμα για πολύ ζωντανές συζητήσεις αναφορικά με τη στοχοθεσία της εκπαίδευσης και την αναγκαιότητα «μετασχηματισμού» και αναδιαμόρφωσής της στις σύγχρονες προκλήσεις της τοπικής ευρωπαϊκής και διεθνούς κοινότητας
Η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών εστιάζει στη συστηματική κατάρτιση και επιμόρφωσή τους σε καίριες θεματικές που σχετίζονται με την καλλιέργεια της ενεργούς πολιτειότητας την ενίσχυση της ψηφιακής και κριτικής εγγραμματοσύνης καθώς και με την κατανόηση και διαχείριση κοινωνικών ζητημάτων που άπτονται των ανθρωπίνων δικαιωμάτων Αυτές οι εκπαιδευτικές επιμορφωτικές δράσεις του σχολείου μας συνέβαλαν στην προώθηση της παγκόσμιας πολιτειότητας εκπαιδευτικών και μαθητευομένων και εντάσσονται στο πλαίσιο της δέσμευσης του εκπαιδευτικού μας οργανισμού για μια Βιώσιμη και Ψηφιακή Εκπαίδευση (SDG4) με απώτερο στόχο τη διαμόρφωση των μελλοντικών γενεών που «Γνωρίζουν να γίνονται» (Learning to become)
Συντονισμός και οργάνωση
Τη δράση και τις επιμορφώσεις οργάνωσε και συντόνισε η εκπαιδευτικός-διεθνολόγος Δρ Ψαλλίδα Αναστασία Υπεύθυνη του Τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Ελληνικού Κολλεγίου και Συντονίστρια για την Επιμόρφωση και την Επαγγελματική Ανάπτυξη των Εκπαιδευτικών του ΕΚΘ
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Δράσεων Ιωάννα Κόντου Φουντά