Νέα, Συνέδρια

Συμμετοχή του Ελληνικού Κολλεγίου Θεσσαλονίκης στο 77ο Παγκόσμιο Συνέδριο OMEP

Παγκόσμια Συνάντηση για την Προσχολική Εκπαίδευση

Το Ελληνικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης συμμετείχε για ακόμη μία χρονιά στις κορυφαίες επιστημονικές συζητήσεις για την προσχολική αγωγή, εκπροσωπούμενο από την κα. Έλενα Κόντου-Φουντά.
Το 77ο Παγκόσμιο Συνέδριο της OMEP (Παγκόσμιος Οργανισμός για την Προσχολική Εκπαίδευση) πραγματοποιήθηκε στην Μπολόνια της Ιταλίας, στις 14-18 Ιουλίου 2025, με κεντρικό θέμα:
«Arts and Culture in Early Childhood Education: Play, Expression, Participation».

Η Παρουσίασή μας: First Steps in Programming

Το σχολείο μας παρουσίασε το poster «First Steps in Programming», εστιάζοντας στις πρώτες εμπειρίες προγραμματισμού στην προσχολική ηλικία και στον τρόπο που αυτές ενισχύουν τη δημιουργικότητα, την έκφραση και τη συμμετοχή των παιδιών.

Η εισαγωγή του poster τόνιζε ότι ζούμε σε μια εποχή όπου ο ψηφιακός εγγραμματισμός είναι αναγκαίος και ότι ο προγραμματισμός δεν αποτελεί πλέον αποκλειστικά τεχνική δεξιότητα, αλλά ένα εργαλείο που ενδυναμώνει τη λογική σκέψη, την επίλυση προβλημάτων, τη συνεργασία και τη δημιουργική έκφραση.

Τεχνολογία, Δημιουργία και Παιχνίδι

Χρησιμοποιώντας ρομποτικά εργαλεία φιλικά προς τα παιδιά, όπως τα Botley 2.0 και Bee-Bot, οι δραστηριότητες δίνουν στα παιδιά την ευκαιρία:

  • Να πειραματιστούν με έννοιες προγραμματισμού μέσα από το παιχνίδι.

  • Να μάθουν να σχεδιάζουν, να προβλέπουν και να διορθώνουν.

  • Να συνεργάζονται και να δημιουργούν συλλογικά ιστορίες και σενάρια.

Η τεχνολογία αντιμετωπίζεται όχι ως αυτοσκοπός αλλά ως μέσο ανάπτυξης δεξιοτήτων – λογικής, επικοινωνίας και αυτονομίας – με τρόπο κατάλληλο για την ηλικία τους.

Εκπαιδευτική Σημασία & Υπολογιστική Σκέψη

Η εισαγωγή εννοιών προγραμματισμού από την προσχολική ηλικία συμβάλλει:

  • Στην καλλιέργεια της υπολογιστικής σκέψης, δηλαδή της ικανότητας να αναλύουμε προβλήματα, να τα «σπάμε» σε μικρότερα βήματα, να αναγνωρίζουμε μοτίβα και να σχεδιάζουμε λύσεις βήμα-βήμα.

  • Στην ανάπτυξη μεταγνωστικών δεξιοτήτων, καθώς τα παιδιά μαθαίνουν να ελέγχουν, να διορθώνουν και να βελτιώνουν τη δουλειά τους.

  • Στην ενίσχυση της δημιουργικότητας, καθώς συνδυάζουν φαντασία με λογική για να σχεδιάσουν διαδρομές, ιστορίες και λύσεις.

  • Στην κοινωνική μάθηση, αφού οι δραστηριότητες προγραμματισμού συχνά απαιτούν συνεργασία, επικοινωνία και κατανομή ρόλων.

Με αυτό τον τρόπο, τα παιδιά αποκτούν από νωρίς θετική στάση απέναντι στην τεχνολογία, αναπτύσσουν κριτική σκέψη και μπαίνουν σταδιακά στον κόσμο της ψηφιακής παιδείας.

Δέσμευση για την Ανάπτυξη των Παιδιών

Η παρουσία μας σε διεθνή συνέδρια, όπως το Παγκόσμιο Συνέδριο της OMEP, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής του Ελληνικού Κολλεγίου Θεσσαλονίκης για συνεχή εξέλιξη και καινοτομία στην εκπαίδευση. Μέσα από αυτές τις συμμετοχές, οι εκπαιδευτικοί μας ανταλλάσσουν ιδέες με συναδέλφους από όλο τον κόσμο, ενημερώνονται για τις πιο πρόσφατες παιδαγωγικές τάσεις και μεταφέρουν στην τάξη νέες πρακτικές που εμπλουτίζουν την καθημερινή μαθησιακή εμπειρία. Η συμμετοχή μας στο φετινό συνέδριο ανέδειξε στην πράξη πώς οι δραστηριότητες που συνδυάζουν έκφραση, παιχνίδι και τις πρώτες έννοιες του προγραμματισμού συμβάλλουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών: τα ενθαρρύνουν να πειραματιστούν, να συνεργαστούν, να λύνουν προβλήματα και να εκφραστούν δημιουργικά. Έτσι καλλιεργούν τη φαντασία τους, ενισχύουν την κριτική τους σκέψη και αποκτούν πολύτιμες δεξιότητες ζωής που θα τα συνοδεύουν σε κάθε επόμενο στάδιο της εκπαίδευσής τους.