Γυμνάσιο - Λύκειο, Τα Νέα μας

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΤΕΛΛΟΓΛΕΙΟ ΙΔΡΥΜΑ ΤΕΧΝΩΝ ΣΤΙΣ EΚΘΕΣΕΙΣ: “FAKE (F)OR REAL” ΚΑΙ «Η ΚΡΥΦΗ ΓΟΗΤΕΙΑ ΤΗΣ ΠΛΑΣΤΟΓΡΑΦΙΑΣ»

#HouseofEuropeanHistory  #teloglionexhibitions  


Το Ελληνικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης και το Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων του εκπαιδευτικού μας οργανισμού διοργάνωσε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών για τους μαθητές και μαθήτριες της Β΄ τάξεως Λυκείου στο πλαίσιο του προγράμματος «Ευρωπαϊκός Γραμματισμός των Νέων» ως μέρος των εργασιών του Ομίλου για την ΕΕ (
EU Club).

Η ομάδα των 46 μαθητών και μαθητριών μας ξεναγήθηκε σε 2 εκθέσεις στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών. Αρχικά, ξεναγήθηκαν στην Έκθεση με τίτλο: «Η κρυφή γοητεία της πλαστογραφίας», στην οποία είχαν την ευκαιρία να διακρίνουν μεταξύ των εννοιών της πλαστογραφίας και του αντιγράφου, καθώς και στις λεπτές διαφορές που χωρίζουν καμιά φορά τις δύο αυτές κατηγορίες, να δουν από κοντά και να μελετήσουν μεγάλες πλαστογραφήσεις και πλαστογράφους διεθνούς επιπέδου, παραχάραξη έργων τέχνης, αλλά και να έρθουν σε επαφή με τα προβλήματα που αυτές δημιουργούν Στόχος ήταν η ενημέρωση και η συνειδητοποίηση του προβλήματος για την αντιμετώπισή του.

Στη συνέχεια, ξεναγήθηκαν στην Έκθεση Fake (f)or Real» (Ψεύτικο για αληθινό;), την Έκθεση που φιλοξενεί το Ίδρυμα σε συνεργασία με το Σπίτι της Ευρωπαϊκής Ιστορίας (House of European History) που εδρεύει στις Βρυξέλλες, και στην οποία είχαν την ευκαιρία μέσα από έξι θεματικές ενότητες να δουν ιστορίες παραποιήσεων και πλαστογραφήσεων από την αρχαιότητα ως τις μέρες μας με περισσότερα από 100 εκθέματα της Συλλογής του Σπιτιού της Ευρωπαϊκής Ιστορίας, γνωρίζοντας τις συγκεκριμένες ιστορικές συνθήκες που εξηγούν τηνεμφάνισή τους, τα ενδιαφέροντα και τα κίνητρα πίσω από αυτά και τον αντίκτυπο που είχαν, αλλά και το πώςτελικά αποκαλύφθηκαν. Οι έξι θεματικές ήταν: Εξουσία και Προσευχή, Η κατανόηση του κόσμου, Ένωση και Διαίρεση, Στον πόλεμο, Παραχάραξη και Πλούτος, Η εποχή της μετά-αλήθειας.

Τέλος, οι μαθητές και μαθήτριες είχαν την ευκαιρία μέσα από ταινίες και διαδραστικά παιχνίδια, που ήταν άκρως ενδιαφέροντα και κέντρισαν το ενδιαφέρον τους, να πειραματιστούν και να κατανοήσουν με αλληλεπιδραστικό τρόπο την έννοια των «Ψεύτικών Ειδήσεων», τη σημασία τους και τον αντίκτυπό τους στην ιστορία. Ήταν ένα δυνατό μάθημα «Εγγραμματισμού στα Μέσα Ενημέρωσης και Πληροφόρησης» μέσα από την ιστορία της ΕΕ.

Υπεύθυνη Καθηγήτρια-Συντονίστρια Δράσης:

Αναστασία Ψαλλίδα, Υπεύθυνη Τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Ελληνικού Κολλεγίου Θεσσαλονίκης

Συνοδοί καθηγήτριες: Αναστασία Ψαλλίδα & Ολ. Σταμπουλή

Yπεύθυνη Εκπαιδευτικών δράσεων: Ιωάννα Κόντου Φουντά