(ΔΙΚΤΥΟ ASPNET UNESCO, ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2023-2024)
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΔΑΜΙΑΛΗΣ, ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ
Το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, πρωτοπόρο στις συνεργασίες του με σπουδαίους διεθνείς οργανισμούς, συμμετέχει στο Δίκτυο Συνδεδεμένων Σχολείων της UNESCO (ASPnet/ Associated Schools Project Network), ένα παγκόσμιο δίκτυο στο οποίο συμμετέχουν σχολεία πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και επαγγελματικής εκπαίδευσης. Το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ως μέλος του Δικτύου, δεσμεύεται να προωθήσει μέσα από τη λειτουργία του τις προτεραιότητες του διεθνούς οργανισμού, συμβάλλοντας στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών για μια πιο δίκαιη, ειρηνική και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη.
Το σχολείο μας έχει ως έργο να προβάλει τις αξίες και τις αρχές που κατοχυρώνονται στο Σύνταγμα της UNESCO και στο Χάρτη Ηνωμένων Εθνών, συμπεριλαμβανομένων των θεμελιωδών δικαιωμάτων, της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της ισότητας των φύλων, της κοινωνικής προόδου, της ελευθερίας, της δικαιοσύνης και της δημοκρατίας υλοποιώντας τη σχολική ολιστική προσέγγιση.
Στο πλαίσιο αυτό, κατά το σχολικό έτος 2023-2024, οι μαθητές του Γυμνασίου του σχολείου μας, με την καθοριστική συμβολή των καθηγητών τους, ανέπτυξαν συνεργασίες και προχώρησαν σε δράσεις για το ακόλουθο θέμα: «Αντιμετώπιση Φυσικών Καταστροφών».
Οι μαθητές αναζήτησαν και προσπάθησαν να εξηγήσουν: α) Τι σημαίνει ο όρος «φυσικές καταστροφές»; Ποια η διαφορά φυσικών κινδύνων και φυσικών καταστροφών; Μπορούν να ταξινομηθούν σε κατηγορίες; (πχ πλημμύρες, σεισμοί, καύσωνες, δασικές πυρκαγιές, ξηρασία, ηφαιστειακές εκρήξεις, τυφώνες, κλπ) Ποια τα αποτελέσματα των φυσικών καταστροφών; β) Σε τι μπορεί να οφείλονται οι φυσικές καταστροφές; Παίζει ρόλο η κλιματική αλλαγή και αν ναι, ποιο ρόλο ακριβώς; γ) Τι πρέπει να γίνει, ώστε να αντιμετωπιστούν οι φυσικές καταστροφές; Μέτρα πρόληψης; Μέτρα προστασίας; Ο ρόλος του κράτους; Ο ρόλος του καθενός από εμάς ξεχωριστά; Ποιοι φορείς πρέπει να συνεργαστούν, ώστε να μειωθούν οι επιπτώσεις των φυσικών καταστροφών στη χώρα μας;
Οι δράσεις των μαθητών του Γυμνασίου του Ελληνικού Κολλεγίου ήταν και ατομικές και ομαδικές. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι οι μαθητές μας, εξαντλώντας τη φαντασία τους και την επινοητικότητά τους, παρέδωσαν στους καθηγητές τους εργασίες σε ποικίλες μορφές: α) κατασκευές από χαρτόνι, β) κολάζ φωτογραφιών (είτε σε χαρτόνι είτε σε ηλεκτρονική μορφή), γ) ποιήματα, δ) αφίσες (σε ηλεκτρονική μορφή), ε) ζωγραφιές, στ) εργασίες σε μορφή παρουσίασης power point. Επιλέξαμε λοιπόν να επιτρέψουμε στους μαθητές μας να εκφραστούν με όποιον τρόπο επιθυμούσαν για το θέμα το οποίο τους ανατέθηκε.
Η συμμετοχή των παιδιών του σχολείου μας ξεπέρασε κάθε προσδοκία, ενώ οι τελικές εργασίες που παρέδωσαν δείχνει το μεγάλο ενδιαφέρον των μαθητών, αλλά και την ανάγκη τους να ασχοληθούν και με θέματα ή δραστηριότητες που ξεφεύγουν από το σύνηθες ωρολόγιο πρόγραμμα. Οι εργασίες των μαθητών και των μαθητριών παρουσιάστηκαν μέσα στις σχολικές τάξεις.
Ευελπιστούμε ότι η αρμονική και επωφελής συνεργασία του Γυμνασίου του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΟΛΛΕΓΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ με το δίκτυο ASPnet της UNESCO θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια.