Φωτογραφία: Δημοτικό Ελληνικού Κολλεγίου στη Θέρμη

Η ιστορία του
Ελληνικού Κολλεγίου Θεσσαλονίκης

Β' Περίοδος, 1989-2004

Το Νέο Ελληνικό Κολλέγιο

Εγκαταστάσεις Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Ελληνικό Κολλέγιο
Αεροφωτογραφία των κτιριακών εγκαταστάσεων του Νηπιαγωγείου-Δημοτικού την πρώτη χρονιά λειτουργίας τους το 1988.

Το Ελληνικό Κολλέγιο το 1988 άφησε πίσω το πρώτο κεφάλαιο της ζωής του, που δεν το χωρούσε πια, για να ξεκινήσει ένα καινούργιο πιο μεγάλο και πιο σύγχρονο. Οι διορατικοί εμπνευστές και ιδρυτές του κ. Πέτρος και Ιωάννα Φουντά είδαν τη Θεσσαλονίκη να αναπτύσσεται γοργά και τις απαιτήσεις της ποιοτικής εκπαίδευσης να αυξάνονται γεωμετρικά και δεν ολιγώρησαν.

Σε μια καταπράσινη πλαγιά στη Δροσιά Θέρμης, με θέα στο θερμαϊκό κτίστηκαν σε ελάχιστο χρόνο οι νέες υπερσύγχρονες σχολικές εγκαταστάσεις του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού.

Το Νέο Νηπιαγωγείο

Ιδιωτικό Νηπιαγωγείο Ελληνικού Κολλεγίου
Νηπιάκια στην παιδική χαρά του Νηπιαγωγείου.

Το Νηπιαγωγείο αποτελείται από πέντε μικρά σπιτάκια χτισμένα διαδοχικά μέσα σε έναν κήπο από γκαζόν, πεύκα, τούγιες και τριανταφυλλιές. Στον κήπο υπάρχει παιδική χαρά με κούνιες, τραμπάλες, παιδικές μπασκέτες, ενώ δύο χαρούμενες φιγούρες από παιδικούς ήρωες στην κορυφή από τις τσουλήθρες συνθέτουν την εικόνα ενός μαγευτικού παιδότοπου μέσα στη φύση και τον καθαρό αέρα. Οι αίθουσες του Νηπιαγωγείου με μεσημβρινό προσανατολισμό διαθέτουν άρτιο εξοπλισμό που ανταποκρίνεται στις πιο σύγχρονες παιδαγωγικές απαιτήσεις. Συνθετικά παιχνίδια, κουκλοθέατρο, «παντοπωλείο», χαλί οδικής κυκλοφορίας, παιδαγωγικές ζωγραφιές με τους μήνες, τις εποχές, τους αριθμούς, τα γράμματα, τα ζώα και τα φρούτα, επιτραπέζια εκπαιδευτικά παιχνίδια, συμπληρώνουν τη σύνθεση ενός πρότυπου νηπιαγωγείου που σταθερά παραμένει κορυφαίο στη μείζονα περιοχή της Θεσσαλονίκης.

Σε αυτόν τον καινούριο παιδόκοσμο, που με τόσο μεράκι έφτιαξαν οι κ. Πέτρος και Ιωάννα Φουντά, μεταφέρθηκε το πολύτιμο έμψυχο υλικό των μικρών μαθητών και των δασκάλων τους. Σε κάθε τάξη του Νηπιαγωγείου η νηπιαγωγός μαζί με τη βοηθό της, που επίσης είναι νηπιαγωγός, εφαρμόζουν το σύγχρονο διδακτικό πρόγραμμα που έχει εκπονηθεί από επιτελείο παιδαγωγών ειδικά για το Νηπιαγωγείο του Ελληνικού Κολλεγίου, υπό την άγρυπνη επίβλεψη της διευθύντρια του Νηπιαγωγείου κ. Γλυκερίας Φουντά, και των υπεύθυνων τμημάτων κ. Βασιλικής Τσάγκα και Μέμμας Σακάτου.

Οι λιλιπούτειοι μαθητές του Νηπιαγωγείου διδάσκονται την ελληνική γλώσσα – ανάπτυξη της γλώσσας, εμπλουτισμό λεξιλογίου, γραφή, προμαθηματικές έννοιες, στοιχεία φυσικών επιστημών, θεατρικό παιχνίδι και μουσικοκινητική αγωγή.

Πρότυπα προγράμματα διδασκαλίας

Το ωρολόγιο πρόγραμμα συμπληρώνεται από καθημερινό μάθημα αγγλικής γλώσσας από Αγγλίδα καθηγήτρια, στο οποίο οι μικροί μαθητές εξοικειώνονται με το άκουσμα της γλώσσας, εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους με τις πρώτες λέξεις και ρήματα της αγγλικής, έρχονται σε επαφή με το αγγλικό αλφάβητο και μαθαίνουν τραγούδια στην αγγλική γλώσσα. Ιδιαίτερη σημασία έχει η διδασκαλία του θεατρικού παιχνιδιού. Τα νήπια εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους και μέσα από τη μουσική, την κίνηση και τον αυτοσχεδιασμό μαθαίνουν να εκφράζονται και να λειτουργούν ενεργά μέσα στη σχολική ομάδα.

Ακουστική βιβλιοθήκη σε τμήμα του Ιδιωτικού Νηπιαγωγείου Μάθημα μαγειρικής στο Νηπιαγωγείο
Αριστερά: Ακουστική βιβλιοθήκη σε τμήμα του Νηπιαγωγείου. Δεξιά: Μάθημα μαγειρικής «Φτιάχνω τυροπιτάκια».

Το πρόγραμμα της βασικής διδασκαλίας περιλαμβάνει γνωριμία με τα επαγγέλματα. Ο ιατρός, ο μανάβης, ο μάγειρας, αλλά και ο αστυνόμος, ο πυροσβέστης και η νοσοκόμα, αποτελούν χρήσιμα επαγγέλματα που όλα μαζί χαρίζουν στον άνθρωπο μια χαρούμενη ζωή. Τα ελληνικά ήθη και έθιμα έχουν ιδιαίτερη θέση στο διδακτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου. Οι μικροί μαθητές μαθαίνουν την ελληνική παράδοση και τη βιώνουν προσωπικά στην χαρούμενη κοινωνία του νηπιαγωγείου.

Η ρυθμική γυμναστική για τα κορίτσια διδάσκεται τρεις φορές την εβδομάδα σε αίθουσα με σανίδι και καθρέπτες, από τις έμπειρες γυμνάστριες. Τα αγόρια έρχονται σε πρώτη επαφή με τα αθλήματα του μπάσκετ, του τέννις, της ενόργανης και της γενικής γυμναστικής στα αντίστοιχα γήπεδα του σχολείου με την επίβλεψη καταρτισμένου γυμναστή. Όλοι οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στο πρόγραμμα κολύμβησης, που γίνεται μετά το πέρας του μαθήματος, στο οποίο διδάσκονται τα τέσσερα βασικά είδη κολύμβησης.

Η Νηπιαγωγός κ. Βούλα Τσάμη Ο κ. Π.Φουντάς και ο Λυκειάρχης κ. Ι.Ζουρνάς
Αριστερά: Το βιβλίο είναι ο πιο αγαπημένος φίλος και η φιλία αυτή κτίζεται από το Νηπιαγωγείο. Δεξιά: Έκθεση μουσικών οργάνων που έφτιαξαν οι ίδιοι οι μαθητές.

Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές διδάσκονται σε ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα και οι μικροί μαθητές εντρυφούν στα μυστικά της χρήσης τους μαθαίνοντας τις βασικές εντολές. Έτσι αποκτούν οικειότητα με την ορθή και δημιουργική χρήση του Η/Υ, η οποία αποτελεί πλέον απαραίτητο εφόδιο του σύγχρονου μαθητή.

Στο μάθημα της μουσικής προπαίδευσης τα νήπια διδάσκονται ρυθμική αγωγή, μεταλλόφωνο, κρουστά και τις νότες της πεντατονικής κλίμακας στην ειδική αίθουσα μουσικής, όπου το κάθε παιδί έχει το μεταλλόφωνό του. Η μέθοδος που διδάσκεται έχει εκπονηθεί από την καθηγήτρια μουσικής κ. Σοφία Μελιγκοπούλου – Κενάνογλου και είναι ειδικά προσαρμοσμένη για τους μαθητές του Ελληνικού Κολλεγίου.

Η Νηπιαγωγός κ. Βούλα Τσάμη
Μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής.

Οι περίπατοι

Τμήμα νηπίων στο στρατιωτικό αεροδρόμιο.
Τμήμα νηπίων στο στρατιωτικό αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης.

Οι περίπατοι και οι επισκέψεις στα αξιοθέατα της Θεσσαλονίκης, φέρνουν τα νήπια σε μια πρώτη επαφή με το ρυθμό και την εικόνα της σύγχρονης Θεσσαλονίκης και συμπληρώνονται από επισκέψεις σε τεχνολογικά πάρκα, εκθέσεις με σύγχρονα θέματα, επισκέψεις στο Λιμάνι, το Αεροδρόμιο, το Σ.Σταθμό, τα μουσεία της πόλης κ.α. Η γνώση που αποκτούν οι μικροί μαθητές μέσα από το ζωντανό σχολείο της προσωπικής εμπειρίας αποτελεί σημαντικό θεμέλιο για την ορθή και πολύπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους.

Εκδηλώσεις

Οι πολιτιστικές, χορευτικές και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις των νηπίων έχουν ξεχωριστή παιδαγωγική σημασία. Πρώτα από όλα οι μικροί μαθητές έρχονται σε επαφή με το ακροατήριο. Η απαγγελία ποιημάτων και διαλόγων μπροστά στο κοινό αποτελεί πολύ σημαντικό βήμα στην κοινωνικοποίηση του παιδιού και στην εξοικείωσή του με την παρουσία ανθρώπων που δεν είναι μέλη της οικογένειάς του.

Χορευτικές παραστάσεις διδάσκουν στο νήπιο πειθαρχία και συντονισμό στις κινήσεις του μέσα από το ρυθμό της μουσικής. Η μουσική και η κίνηση δίνουν στο νήπιο φτερά και το βοηθούν να δείξει τις ιδιαίτερες ικανότητές του και τον αυθορμητισμό του μέσα από την πειθαρχία του ρυθμού, ώστε να νιώσει ότι είναι ικανό μέλος μιας ομάδας.

Μέσα από όλα τα επιμέρους προγράμματα που διδάσκονται στο Νηπιαγωγείο του Ελληνικού Κολλεγίου πετυχαίνεται με απόλυτη επιτυχία ο στόχος του: η πολύπλευρη και υγιής ανάπτυξη της προσωπικότητας των νηπίων και η ουσιαστική προετοιμασία τους για τη φοίτησή τους στο δημοτικό.

Εκθέσεις ζωγραφικής αναδεικνύουν την ξεχωριστή προσωπικότητα του κάθε μικρού μαθητή και το έμπειρο μάτι του παιδαγωγού μπορεί να διακρίνει μέσα από τη ζωγραφιά τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντά του, τα αγαπημένα του θέματα, αλλά και τους φόβους και τις κρυφές επιθυμίες του.

Μαθητές του Νηπιαγωγείου δίνουν συνεντευξη κατά τη διάρκεια γιορτής για το παιδί. Μουσική και κίνηση στο θέατρο του Ελληνικού Κολλεγίου.
Αριστερά: Μαθητές του Νηπιαγωγείου δίνουν συνεντευξη κατά τη διάρκεια γιορτής για το παιδί. Δεξιά: Μουσική και κίνηση στο θέατρο του Ελληνικού Κολλεγίου.

Το Νεο Πρώτυπο Δημοτικό

Μέσα σε έναν καταπράσινο κήπο με θέα τον θερμαϊκό κόλπο είναι κτισμένες οι νέες εγκαταστάσεις του Δημοτικού του Ελληνικού Κολλεγίου. Τρεις όροφοι με ηλιόλουστες αίθουσες διδασκαλίας, κλειστό κλιματιζόμενο γήπεδο μπάσκετ, ανοιχτά γήπεδα βόλεϊ, μπάσκετ και ποδοσφαίρου, κλειστές αίθουσες χορού, μπαλέτου, γενικής γυμναστικής με όργανα, μουσικής, καλλιτεχνικών, αίθουσα ηλεκτρονικών υπολογιστών, βιβλιοθήκη και αίθουσα πολλαπλών χρήσεων αποτελούν τον βασικό εξοπλισμό των νέων κτιριακών εγκαταστάσεων που στεγάζουν το Δημοτικό του Ελληνικού Κολλεγίου από το 1988.

Οι μαθητές είναι χωρισμένοι σε ολιγομελή τμήματα, σε αίθουσες φωτεινές και διακοσμημένες με γούστο και σεβασμό στα ενδιαφέροντα του μικρού μαθητή. Το εκπαιδευτικό προσωπικό επιλεγμένο με πολλή προσοχή και καταρτισμένο στα ειδικά προγράμματα διδασκαλίας που εφαρμόζονται στο Ελληνικό Κολλέγιο παίζει των πρωταρχικό ρόλο της παροχής γνώσεις και παιδείας στους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου. Έτσι ο αρμονικός συνδυασμός ενός άρτια εξοπλισμένου σχολικού περιβάλλοντος και ενός ειδικευμένου εκπαιδευτικού προσωπικού αποτελεί εγγύηση για την παροχή άριστης παιδείας.

Αίθουσα διδασκαλίας της Α' Δημοτικού. Η αίθουσα Φυσικής Πειραματικής και Χημείας.
Αριστερά: Αίθουσα διδασκαλίας της Α' Δημοτικού. Δεξιά: Η αίθουσα Φυσικής Πειραματικής και Χημείας.

Η αίθουσα των ηλεκτρονικών υπολογιστών διαθέτει υπερσύγχρονο τερματικό για κάθε μαθητή και η αίθουσα των καλλιτεχνικών έχει το εποπτικό υλικό για κάθε είδους τεχνοτροπία (χαρτί, χαλκό, βιτρό, ξύλο κτλ). Η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων έχει βίντεο και τοίχο προβολής για τα εκπαιδευτικά προγράμματα που συμπληρώνουν των εκπαίδευση των μαθητών.

Οι αίθουσες των ειδικών μαθημάτων βρίσκονται στη δυτική πλευρά του κάθε ορόφου. Η αίθουσα της ρυθμικής γυμναστικής είναι στρωμένη με σανίδι παρκέ και οι τοίχοι επενδυμένοι με καθρέπτες, η αίθουσα της ενόργανης γυμναστικής, έχει τάπητα καουτσούκ, πολύζυγα και όργανα γυμναστικής. Οι αίθουσες της μουσικής έχουν πιάνο, μεταλλόφωνο για κάθε μαθητή, κρουστά όργανα, αρμόνιο και φλογέρα, ενώ στους τοίχους υπάρχουν φωτογραφίες από όλα τα μουσικά όργανα και τους συνθέτες της κλασσικής εποχής.

Το Κλειστό Γυμναστήριο Μπάσκετ Retsos Dome

Ομάδα μπάσκετ μαθητών του Ιδιωτικού Δημοτικού του Ελληνικού Κολλεγίου.
Ομάδα μπάσκετ μαθητών του Δημοτικού του Ελληνικού Κολλεγίου

Στη νότια πλευρά των εγκαταστάσεων είναι κτισμένο το κλειστό γυμναστήριο μπάσκετ με δάπεδο από σανίδι παρκέ, ταμπλό σκορ, μεγάλες κερκίδες, αποδυτήρια, λουτρά και ιατρείο. Μόνο εάν το επισκεφθεί κανείς, θα πεισθεί ότι είναι ένα από τα καλύτερα κλειστά γυμναστήρια της Ελλάδας. Κάτω από το γήπεδο υπάρχουν επιπλέον αίθουσες γυμναστικής. Στο κλειστό γυμναστήριο προπονούνται οι ομάδες μπάσκετ και σε τακτά διαστήματα διεξάγονται αγώνες ανάμεσα στις ομάδες του σχολείου καθώς και διασχολικοί αγώνες.

Στο κλειστό γυμναστήριο προπονούνται και οι αθλητικές ομάδες γυμνασίου – λυκείου. Οι προπονήσεις γίνονται από επαγγελματίες καλαθοσφαιριστές σε εβδομαδιαία βάση. Στο κλειστό γυμναστήριο Retsos Dome, προπονούνται και οι ομάδες των αποφοίτων του Ελληνικού Κολλεγίου, οι οποίες λαμβάνουν μέρος σε πρωταθλήματα καλαθοσφαίρισης με άλλες ομάδες.

Οι Μέθοδοι Διδασκαλίας

Όλοι οι νηπιαγωγοί και οι δάσκαλοι που διδάσκουν σήμερα στο Ελληνικό Κολλέγιο είναι αριστούχοι του πανεπιστημίου και περνούν από συνεντεύξεις, παρακολουθούν σεμινάρια και σε πολλές περιπτώσεις, μετεκπαιδεύονται σχετικά με τις μεθόδους διδασκαλίας που εφαρμόζονται στο σχολείο πριν μπουν στις αίθουσες για να διδάξουν.

Ειδικά για την Α' Δημοτικού, στην οποία το Ελληνικό Κολλέγιο αποδίδει ιδιαίτερη σημασία, το διδακτικό προσωπικό καταρτίζεται αναλυτικά σχετικά με την πρότυπη μέθοδο διδασκαλίας που πρωτοποριακά εφαρμόζει το Ελληνικό Κολλέγιο. Η μέθοδος μάλιστα συνοδεύεται και από μελέτη στο σχολείο μετά το πέρας του διδακτικού προγράμματος, κατά την οποία οι μαθητές υπό την επίβλεψη της δασκάλας ολοκληρώνουν την καθημερινή τους εργασία. Ανάλογο σύστημα εφαρμόζεται και στη Β' Δημοτικού.

Στις επόμενες τάξεις του Δημοτικού γίνεται συστηματική διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας και του συντακτικού καθώς και των μαθηματικών μέσα από ειδικά εγχειρίδια – Εκδόσεις του Ελληνικού Κολλεγίου – που βοηθούν τους μαθητές να αποκτήσουν καλύτερη υποδομή για τη φοίτησή τους στο Γυμνάσιο. Το μάθημα των φυσικών επιστημών συνοδεύεται από πείραμα και παρατήρηση. Το βιβλίο και η λογοτεχνία παίζουν πρωτεύοντα ρόλο στη μέθοδο διδασκαλίας και συνοδεύονται από εργασίες και αναπτύξεις των έργων που μελετώνται, με σκοπό την εμβάθυνση της ελληνική γλώσσας και την ορθότερη χρήση της.

Λογοτέχνες και ακαδημαϊκοί επισκέπτονται τακτικά το Ελληνικό Κολλέγιο, και μέσα από τη συζήτηση με τους μαθητές και την ανάλυση λογοτεχνικών έργων που απευθύνονται στην ηλικία των μαθητών, τους δίνουν τα ερεθίσματα να αγαπήσουν το ποιοτικό βιβλίο.

Το Ελληνικό Κολλέγιο δίνει πολύ μεγάλη σημασία στο βιβλίο. Οι μαθητές διδάσκονται να το αγαπούν και να εντρυφούν σε αυτό. Δεν είναι λίγες οι φορές που μαθητές του Δημοτικού του Ελληνικού Κολλεγίου διακρίθηκαν σε διασχολικούς και πανελλήνιους διαγωνισμούς έκθεσης, δοκιμίου και παραμυθιού. Φιλοσοφία του Σχολείου είναι ότι, η δύναμη του γραπτού λόγου μέσα από ένα βιβλίο είναι διαχρονική και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υποσκελιστεί από την ηλεκτρονική τεχνολογία.

Ξένες γλώσσες – Μουσική

Οι μαθητές του Δημοτικού κρατώντας τα πρώτα πτυχία της Αγγλικής γλώσσας.
Οι μαθητές του Δημοτικού κρατώντας τα πρώτα πτυχία της Αγγλικής γλώσσας.

Η αγγλική γλώσσα διδάσκεται σε καθημερινή βάση από την Α' Δημοτικού. Οι μαθητές χωρισμένοι σε επίπεδα ανάλογα με την επίδοσή τους, ολοκληρώνουν τις πρότυπες μεθόδους διδασκαλίας για μικρά παιδιά του Oxford University και παίρνουν στο σύνολό τους τα πρώτα πτυχία αγγλικής γλώσσας του ανωτέρω πανεπιστημίου στην Δ', Ε' και Στ' Δημοτικού. Έτσι η απόκτηση των μεγαλύτερων πτυχίων First Certificate και Proficiency στις πρώτες τάξεις του Γυμνασίου αποτελεί φυσική διαδικασία για τους μαθητές, οι οποίοι σημειώνουν πολύ μεγάλη επιτυχία στις σχετικές εξετάσεις χωρίς να χρειάζεται να παρακολουθήσουν μαθήματα σε εξωσχολικά φροντιστήρια.

Το Ελληνικό Κολλέγιο αφουγκραζόμενο την επιτακτική ανάγκη που προστάζει η ενωμένη Ευρώπη για γνώση πολλών ξένων γλωσσών, προσφέρει στους μαθητές του ειδικά προγράμματα διδασκαλίας της γαλλικής και γερμανικής γλώσσας από τη Γ' Δημοτικού. Το πρόγραμμα αυτό συνεχίζεται και στο γυμνάσιο και οι μαθητές αποκτούν με συνέπεια τα πτυχία σε αυτές τις δυο γλώσσες.

Η μουσική διδάσκεται σε συστηματική βάση. Οι μαθητές ξεκινούν με το ειδικό πρόγραμμα μουσική προεκπαίδευσης που πρωτοποριακά εφαρμόζει το Ελληνικό Κολλέγιο, Είναι ένα πρόγραμμα όπου οι μαθητές της Α' και Β' Δημοτικού μαθαίνουν μεταλλόφωνο, και τα κρουστά όργανα του μουσικού συστήματος του K.Orff, και εξοικειώνονται με τις έννοιες του ρυθμού, την γραφή και την ανάγνωση της μουσικής σημειογραφίας στο κλειδί του σολ.

Στις επόμενες τάξεις του Δημοτικού οι μαθητές διδάσκονται το αρμόνιο μέσα από μια δοκιμασμένη και πετυχημένη μουσική μέθοδο που οδηγεί στην απόκτηση του πρώτου πτυχίου στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού.

Πληροφορική – Καλλιτεχνικά – Γυμναστική

1990. Μάθημα στο εργαστήριο Πληροφορικής με μαθητές της Δ' Δημοτικού.
1990. Μάθημα στο εργαστήριο Πληροφορικής με μαθητές της Δ' Δημοτικού.

Το μάθημα της πληροφορικής γίνεται από καταρτισμένο καθηγητή και δεν περιορίζεται στην απλή εξοικείωση των μαθητών με αυτούς αλλά προχωρά σε πιο σύνθετες εργασίες πάνω στο λογισμικό των σύγχρονων Η/Υ.

Στο μάθημα των καλλιτεχνικών οι μαθητές διδάσκονται τεχνοτροπίες με χαλκό, γυαλί, ξύλο καθώς και ελεύθερο σχέδιο. Οι πανελλήνιες και διεθνείς διακρίσεις μαθητών σε διαγωνισμούς ζωγραφικής αποτελούν την πιο σαφή επιβεβαίωση για το ποιόν της δουλειάς που γίνεται. Το μπαλέτο, η ρυθμική γυμναστική και ο μοντέρνος χορός διδάσκονται σε ειδική αίθουσα με σανίδι και καθρέπτες από καθηγήτρια χορού.

Το πρόγραμμα της φυσικής αγωγής πέρα από το μπαλέτο και τον μοντέρνο χορό, περιλαμβάνει εκμάθηση των ελληνικών παραδοσιακών χορών και των κλασικών ευρωπαϊκών χορών (βαλς, ταγκό κτλ)

Οι μαθητές κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους παρακολουθούν κύκλους μαθημάτων στα βασικά αθλήματα του μπάσκετ, του βόλεϊ και του τένις. Ειδικοί προπονητές για κάθε άθλημα διδάσκουν την τεχνική και τους βασικού κανόνες του κάθε αθλήματος.

Οι προπονήσεις γίνονται στα αντίστοιχα γήπεδα που διαθέτει το Ελληνικό Κολλέγιο και έτσι οι μαθητές αποκτούν αληθινή γνώση των αθλημάτων και προπονούνται σε επίπεδο αθλητικής ομάδας.

1990. Στιγμιότυπο από μουσικοχορευτικές παραστάσεις μαθητών στις εγκαταστάσεις του Δημοτικού. Η αίθουσα Φυσικής Πειραματικής και Χημείας.
Αριστερά: 1990. Στιγμιότυπο από μουσικοχορευτικές παραστάσεις μαθητών στις εγκαταστάσεις του Δημοτικού. Δεξιά: Μάθημα τένις στο γήπεδο του τένις.

Ενόργανη Γυμναστική

Διδασκαλία τεχνικής σκι σε ειδικό μηχάνημα.
Διδασκαλία τεχνικής σκι σε ειδικό μηχάνημα.

Το μάθημα της ενόργανης γυμναστικής διδάσκεται στην αίθουσα με τα ειδικά όργανα υπό την επίβλεψη του προπονητή. Μέσα από αυτό το μάθημα οι μαθητές αποκτούν άριστη φυσική κατάσταση και ανάλογα με τις ιδιαίτερες κλίσεις τους επιλέγουν το άθλημα της επιλογής τους, στο οποίο προπονούνται τακτικά.

Έτσι μέσα από αυτό το ολοκληρωμένο πρόγραμμα φυσικής αγωγής οι μαθητές του Ελληνικού Κολλεγίου παίρνουν όλα τα ερεθίσματα για να ανακαλύψουν την κλίση τους και το ταλέντο τους σε κάποιο άθλημα ενώ παράλληλα γυμνάζουν με τρόπο υγιή το σώμα τους και διατηρούν μια άριστη φυσική κατάσταση.

Εκπαιδευτικές Επισκέψεις

Οι εκπαιδευτικές επισκέψεις στα αρχεία, βυζαντινά, και νεότερα αξιοθέατα της Θεσσαλονίκης καθώς και σε τεχνολογικά πάρκα, εκθέσεις εικαστικές, τεχνολογικές, λογοτεχνικές και μουσικές διευρύνουν τους ορίζοντες των μαθητών και τους δίνουν τα ερεθίσματα για αναλυτικότερη παρατήρηση και γνώση.

Κατά τις εκπαιδευτικές επισκέψεις τους οι μαθητές ξεναγούνται από τους δασκάλους και τους οικοδεσπότες του επισκεπτόμενου χώρου και συζητούν μαζί τους αποκομίζοντας πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες.

Οι επισκέψεις των μαθητών του Δημοτικού επεκτείνονται και σε επισκέψεις οικολογικής σημασίας, επισκέψεις σε σημαντικές συγκοινωνιακές εγκαταστάσεις κ.α.

Η οικολογική ευαισθησία των μαθητών αποτελεί πρωτεύοντα στόχο του διδακτικού προγράμματος. Η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα που αφορούν την προστασία του δάσους, της πανίδας του θαλάσσιου πλούτου και το σεβασμό των υγροβιότοπων της πατρίδας μας έρχεται μέσα από ανάλογες επισκέψεις και παρατηρήσεις σε περιοχές οικολογικού ενδιαφέροντος.

Οι μαθητές γνωρίζουν έτσι τους φυσικούς θησαυρούς της πατρίδας μας, ευαισθητοποιούνται στη σημασία της προστασίας τους και μαθαίνουν να τους σέβονται και να τους προστατεύουν. Αυτή η στάση ζωής απέναντι στον φυσικό μας πλούτο αποτελεί μέρος της φιλοσοφίας του Ελληνικού Κολλεγίου.

Η γνωριμία με τα αξιοθέατα της Θεσσαλονίκης γίνεται μέσα από εκπαιδευτικές επισκέψεις στους Ναούς, τα μουσεία, τα πάρκα, τις εκθέσεις της πόλης. Οι μαθητές με την καθοδήγηση των δασκάλων τους μαθαίνουν την ιστορία της πόλης, των ηρώων και των ανθρώπων των γραμμάτων και της τέχνης.

Επίσκεψη της Γ' Δημοτικού στην Ανθοέκθεση. Τμήμα της ΣΤ' Δημοτικού στο εμπορικό λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Αριστερά: Επίσκεψη μαθητών της Ε' Δημοτικού στον υγροβιότοπο της Επανωμής. Δεξιά: Τμήμα της ΣΤ' Δημοτικού στο εμπορικό λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Η γνώση μέσα από την προσωπική εμπειρία αποτελεί βασική διαδικασία της ουσιαστικής παιδείας. Έτσι μέσα από τις εκπαιδευτικές επισκέψεις οι μαθητές εμπεδώνουν τη γνώση που παίρνουν από το βιβλίο και κάθε μνημείο της πόλης δεν είναι για αυτούς ένα άγνωστο και αδιάφορο δημιούργημα αλλά ένα κομμάτι από την ζωντανή ιστορία της πόλης, της οποίας σταδιακά γίνονται αληθινοί γνώστες.

Η πόλη όμως δεν είναι μόνο ιστορία. Είναι και ένας ζωντανός πολιτισμός που εξελίσσεται καθημερινά μέσα από τις σύγχρονες τέχνες και τα γράμματα. Και οι μαθητές δεν μένουν αδιάφοροι σε αυτήν την εξέλιξη.

Οι επισκέψεις τους σε βιβλιοθήκες, στο μουσείο της σύγχρονης τέχνης, σε πινακοθήκες, αλλά και σε σύγχρονες θεατρικές παραστάσεις μεγάλων δημιουργών τους καθιστούν γνώστες του σύγχρονου ρυθμού της πόλης.

Η συμμετοχή των μαθητών σε διαγωνισμούς ζωγραφικής, λογοτεχνίας, έκθεσης, σκακιού και άλλων εικαστικών τεχνών αποτελεί σημαντική εμπειρία και γυμνάζει το νου και την κριτική σκέψη.

Τμήμα της ΣΤ' Δημοτικού στο εμπορικό λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Επίσκεψη της Γ' Δημοτικού στην Ανθοέκθεση.

Βραβεύσεις

Μέσα από τη συμμετοχή των μαθητών σε όλα τα επιμέρους προγράμματα του πρότυπου συστήματος διδασκαλίας του Ελληνικού Κολλεγίου είναι φυσικό να έρχονται ως αποτέλεσμα πολλές διακρίσεις και βραβεύσεις.

Οι μαθητές τους Δημοτικού στο σύνολό τους αποκτούν τα πρώτα πτυχία της Αγγλικής γλώσσας. Ανάλογα με την κλίση τους στα διάφορα αθλήματα, και τις καλές τέχνες μαθητές του Ελληνικού Κολλεγίου έχουν αποσπάσει μεγάλο αριθμό πανελλήνιων διακρίσεων σε διάφορους διαγωνισμούς ζωγραφικής, μουσικής, λογοτεχνίας, σκακιού κ.α.

Μαθητές του Δημοτικού με πτυχία ξένων γλωσσών. Μέλη της χορωδίας του Δημοτικού με αναμνηστικά διπλώματα για τη συμμετοχή τους στο 180 χορωδιακό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
Αριστερά: Μαθητές του Δημοτικού με πτυχία ξένων γλωσσών. Δεξιά: Μέλη της χορωδίας του Δημοτικού με αναμνηστικά διπλώματα για τη συμμετοχή τους στο 180 χορωδιακό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
Βραβευμένοι μαθητές σε πανελλήνιο διαγωνισμό ζωγραφικής.
Βραβευμένοι μαθητές σε πανελλήνιο διαγωνισμό ζωγραφικής.
Μαθητές του Δημοτικού με πτυχία ξένων γλωσσών. Μέλη της χορωδίας του Δημοτικού με αναμνηστικά διπλώματα για τη συμμετοχή τους στο 180 χορωδιακό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
Αριστερά: Βραβευμένοι μαθητές σε πανελλήνιο διαγωνισμό ζωγραφικής της UNICEF. Δεξιά: Βράβευση του κ.Πέτρου Φουντά για τη συμβολή και παρουσία του στο χώρο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, σε τελετή στο Μακεδονία Παλλάς. Διακρίνονται επίσης από αριστερά οι κ.Γλυκερία, Αμιλία και Ιωάννα Φουντά.

Εθνικές Επέτειοι

Η καλλιέργεια της αγάπης και του σεβασμού της πατρίδας και της ιερής της ιστορίας αποτελεί ιδιαίτερο καθήκον των διδασκόντων και της διεύθυνσης του Ελληνικού Κολλεγίου.

Οι μαθητές διδάσκονται την ιστορία των μεγάλων ιστορικών κατορθωμάτων των προγόνων μας, μαθαίνουν τους ύμνους των σημαντικών θρησκευτικών εορτών, και τραγούδια των ιστορικών επετείων.

Τις ημέρες των εθνικών επετείων καταθέτουν στεφάνια σε μνημεία της πόλης ενώ στο προαύλιο του σχολείου γίνονται παρελάσεις που συνοδεύονται από απαγγελία ποιημάτων και θεατρικών δρώμενων στο θέατρο του σχολείου.

Κατάθεση στεφάνου Ο κ.Πέτρος Φουντάς
Αριστερά: Κατάθεση στεφάνου από μαθητές του Δημοτικού. Δεξιά: Ο κ.Πέτρος Φουντάς ανάμεσα σε μικρούς μαθητές του Δημοτικού κατά τη διάρκεια γιορτής στο Ελληνικό Κολλέγιο.

Χορωδία Δημοτικού

Σημαντική είναι και η παρουσία της χορωδίας του Δημοτικού. Αν και λιλιπούτειοι, οι χορωδοί αποτελούν τη μοναδική τρίφωνη σχολική χορωδία που απαρτίζεται από τόσο μικρούς μαθητές. Η επιτυχής συμμετοχή της παιδικής χορωδίας στα πιο καταξιωμένα χορωδιακά φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης όπως του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης που οργανώνει η Λέσχη Προσωπικού ΟΤΕ, του Φεστιβάλ του Δήμου Θεσσαλονίκης, του Πανελλήνιου Χορωδιακού Φεστιβάλ Παιδικών – Νεανικών Χορωδιών, η συμμετοχή της σε τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές και η παρουσίαση παιδικής οπερέτας σε Α' Πανελλήνια εκτέλεσα αποτελούν ουσιώδεις γραμμές του βιογραφικού της και την κατατάσσουν στις πιο αξιόλογες παιδικές χορωδίες της Θεσσαλονίκης.

Ο Υπουργός Μακεδονίας Θράκης κ. Μαγκριώτης
Ο Υπουργός Μακεδονίας Θράκης κ. Μαγκριώτης απονέμει τιμητική πλακέτα στη Χορωδία του Ελληνικού Κολλεγίου Θεσσαλονίκης για τη συμμετοχή του στο Φεστιβάλ Χορωδιών Θεσσαλονίκης.
Χριστουγεννιάτικο χορωδιακό φεστιβάλ στο Α.Π.Θ.
Συμμετοχή της χορωδίας του Δημοτικού σε Χριστουγεννιάτικο χορωδιακό φεστιβάλ στο Α.Π.Θ. το 1992.
το μιούζικαλ «Το πιο λαμπρό αστέρι»
Στιγμιότυπο από το μιούζικαλ «Το πιο λαμπρό αστέρι» που ανέβασε στο θέατρο ΑΝΕΤΟΝ η χορωδία του Δημοτικού το 2002.

Καλλιτεχνικές Εκδηλώσεις

Πρωτοποριακές είναι οι θεατρικές και μουσικοκινητικές παραστάσεις των τάξεων του Δημοτικού του Ελληνικού Κολλεγίου το οποίο ήταν από τα πρώτα σχολεία που πέρασε το μήνυμα και το πνεύμα των Ολυμπιακών Αγώνων μέσα από το θεατρικό παιχνίδι και τη μουσική. Η υπεύθυνη καθηγήτρια Μουσικής του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού κ. Σοφία Μελιγκοπούλου-Κενάνογλου και οι γυμνάστριες Σοφία Μαυρίδου και Βιβή Σάββα με την πολυετή πείρα τους πρόσφεραν στους μαθητές γνώση και εμπειρία μέσα από την κίνηση και την μουσική.

Αποτέλεσμα όλης αυτής της δουλειάς ήταν οι εξαιρετικά υψηλού επιπέδου θεατρικές παραστάσεις που ανεβάζουν τα τμήματα του Δημοτικού στο θέατρο του Ελληνικού Κολλεγίου κάθε χρόνο.

Χορογραφία με ντέφια από μαθήτριες της Α' Δημοτικού στο Αλεξάνδριο Μέλαθρο.
Χορογραφία με ντέφια από μαθήτριες της Α' Δημοτικού στο Αλεξάνδριο Μέλαθρο.
«Κάρμεν» από μαθήτριες της Δ' Δημοτικού. Θεατρική παράσταση μαθητών της Β' Δημοτικού.
Αριστερά: «Κάρμεν» από μαθήτριες της Δ' Δημοτικού. Δεξιά: Θεατρική παράσταση μαθητών της Β' Δημοτικού.
Μουσικό παραμύθι «Η Ωραία Κοιμωμένη» από μαθητές της Α' Δημοτικού. Στιγμιότυπο από ανοιξιάτικη θεατρική παράσταση μαθητών της Β' Δημοτικού.
Αριστερά: Μουσικό παραμύθι «Η Ωραία Κοιμωμένη» από μαθητές της Α' Δημοτικού. Δεξιά: Στιγμιότυπο από ανοιξιάτικη θεατρική παράσταση μαθητών της Β' Δημοτικού.
Μουσικό παραμύθι «Η Ωραία Κοιμωμένη» από μαθητές της Α' Δημοτικού. Στιγμιότυπο από ανοιξιάτικη θεατρική παράσταση μαθητών της Β' Δημοτικού.
Αριστερά: Θεατρική παράσταση από μαθητές της Ε' Δημοτικού στο κλειστό θέατρο του Ελληνικού Κολλεγίου. Δεξιά: Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί στο υπαίθρειο αμφιθέατρο του Ελληνικού Κολλεγίου.