Αρχείο όλων των Νέων

Περισσότερα Νέα
 
2018-01-07

Τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στην Αθήνα

Υπ. Καθηγητής: Δάμιαλης Γρηγόριος, φιλόλογος

Όπως κάθε χρόνο, και ύστερα από πρόσκληση από τη Γραμματεία της Βουλής των Ελλήνων, η Τρίτη τάξη Γυμνασίου του Ελληνικού Κολλεγίου Θεσσαλονίκης πραγματοποίησε την καθιερωμένη τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στην Αθήνα κατά το διάστημα 26 έως και 28 Νοεμβρίου 2017.

Αρχικά, (απόγευμα πρώτης ημέρας, Κυριακή 26-11-2017) επισκεφτήκαμε το Κέντρο Πολιτισμού «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος». Οι μαθητές περιηγήθηκαν στο χώρο όπου εκτίθεται το κύπελλο του Σπύρου Λούη, στο περιβαλλοντικό πάρκο, στο Φάρο και το Κανάλι του Κέντρου, καθώς και στο ισόγειο και τον δεύτερο όροφο της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδας και της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Με κεντρικούς άξονες την παιδεία, τον πολιτισμό και τη βιωσιμότητα, οι μαθητές πέρασαν δημιουργικό χρόνο στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις του Κέντρου.

Το πρωί της δεύτερης ημέρας (Δευτέρα, 27-11-2017), επισκεφτήκαμε το Μουσείο της Ακρόπολης, όπου οι μαθητές είδαν από κοντά τα σπουδαία πνευματικά και καλλιτεχνικά επιτεύγματα των προγόνων μας, τα τέλεια δείγματα γλυπτικής, αρχιτεκτονικής και μικροτεχνίας των αρχαίων Ελλήνων. Επιπλέον, μέσα από τη βιωματική ξενάγηση που τους έγινε, οι μαθητές συνειδητοποίησαν τη σημασία που είχαν τα επιτεύγματα αυτά για την πορεία του πολιτισμού, τα συνέδεσαν νοερά με πολιτικούς, θρησκευτικούς και κοινωνικούς θεσμούς, ανθρώπους και ιδέες εκείνης της εποχής, και κατανόησαν ότι μόνο μέσα από τη γνώση του παρελθόντος μπορούμε να καταλάβουμε το παρόν και να σχεδιάσουμε το μέλλον.

Ακολούθησε η προγραμματισμένη επίσκεψη και ξενάγησή μας στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης και στο θέατρο του Διονύσου, ενώ στη συνέχεια περιηγηθήκαμε στα στενά της Πλάκας, στο Μοναστηράκι, στο Θησείο και στον Εθνικό Κήπο.

Το απόγευμα της δεύτερης ημέρας συντελέστηκε η βασική μας ξενάγηση στους χώρους της Βουλής (αίθουσα Γερουσίας, αίθουσα Ολομέλειας, έκθεση Βουλής). Μέσα από την ενημέρωση που τους έγινε, οι μαθητές κατάφεραν να διακρίνουν τα χαρακτηριστικά τόσο της άμεσης δημοκρατίας (αρχαιότητα), όσο και της έμμεσης (αντιπροσωπευτικής) στα νεότερα χρόνια, ώστε να μπορούν να τις αναγνωρίζουν. Κατανόησαν την έννοια του Συντάγματος και των βασικών αρχών που το διέπουν. Μπόρεσαν έτσι να αντιληφθούν τη σημασία του Συντάγματος για τη λειτουργία και τη διασφάλιση του δημοκρατικού μας πολιτεύματος. Επίσης, διέκριναν τις βασικές συνιστώσες της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας και τα χαρακτηριστικά του κράτους Δικαίου (κατοχύρωση ατομικών δικαιωμάτων, διάκριση των εξουσιών κ.ά.). Επιπλέον, οι μαθητές ενημερώθηκαν για την ιστορία του κτιρίου του κοινοβουλίου (τι ήταν το κτίριο πριν γίνει κοινοβούλιο, ποιοι κατοίκησαν σ’ αυτό και πώς το διαμόρφωναν κατά περιόδους). Τέλος, οι μαθητές του πρώτου γκρουπ οδηγήθηκαν από τους υπαλλήλους και ξεναγούς της Βουλής στα θεωρεία της Βουλής, από όπου παρακολούθησαν κομμάτι της συνεδρίασης, ενώ οι μαθητές του δεύτερου γκρουπ οδηγήθηκαν στην αίθουσα της Ολομέλειας (είχε τελειώσει η συνεδρίαση), όπου και ολοκληρώθηκε η ξενάγηση.

Το πρωί της τρίτης μέρας (28-11-2017), επισκεφτήκαμε το Πολεμικό Μουσείο, του οποίου τα εκθέματα – σημαντικές συλλογές όπλων από όλο τον κόσμο – χρονολογούνται από τη Νεολιθική εποχή μέχρι το πρώτο μισό του εικοστού αιώνα. Μέσα από κειμήλια, ενθύμια, οπλισμό, έγγραφα, χάρτες, φωτογραφίες, οι μαθητές ενημερώθηκαν (με τη βοήθεια ξεναγού) για την εξέλιξη της στρατιωτικής μας ιστορίας μέσα στο χρόνο: από την προϊστορία μέχρι την Αρχαιότητα και τους Κλασικούς χρόνους, από την περίοδο του Μεγάλου Αλεξάνδρου μέχρι το Βυζάντιο, τη Φραγκοκρατία και την Τουρκοκρατία, την προετοιμασία της Εθνεγερσίας, τον Αγώνα του 1821, την ίδρυση του Ελληνικού Κράτους, τον ατυχή πόλεμο του 1897 και το Μακεδονικό αγώνα. Η περιήγηση στο μουσείο ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση του Ελληνοϊταλικού πολέμου, της γερμανικής επίθεσης και της περιόδου της Κατοχής και της Εθνικής Αντίστασης κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Κατόπιν, περιηγηθήκαμε στο Παναθηναϊκό Στάδιο (Καλλιμάρμαρο), καθώς και σε ορισμένες από τις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις (ΟΑΚΑ, ολυμπιακές εγκαταστάσεις ποδοσφαίρου και μπάσκετ). Μέσα από την ξενάγηση οι μαθητές κατανόησαν ότι η άθληση ήταν το απαραίτητο στάδιο από το οποίο πρέπει να περάσει ένας πολίτης, για να καλλιεργήσει ή να αποκτήσει κάποιες ικανότητες και αρετές, που θα τον βοηθήσουν να ενταχτεί στο κοινωνικό σύνολο (αγωνιστικότητα, αυτοπειθαρχία, άμιλλα κ.ά.).

Στη συνέχεια, επισκεφτήκαμε το Αττικό Ζωολογικό Πάρκο και το Δελφινάριο στα Σπάτα. Ο σκοπός της επίσκεψης, εκτός βέβαια από ψυχαγωγικός, ήταν και εκπαιδευτικός: στο επίκεντρο βρισκόταν η ευαισθητοποίηση και η ενημέρωση των μαθητών γύρω από το ζωικό και το φυτικό βασίλειο και τους κινδύνους που το απειλούν.

Συνοψίζοντας, το πρόγραμμα της εκδρομής τηρήθηκε κατά γράμμα και οι εκπαιδευτικοί-διδακτικοί στόχοι που είχαμε θέσει εξαρχής επιτεύχθηκαν στο έπακρο. Σε όλα τα μέρη στα οποία ξεναγηθήκαμε δεχθήκαμε συγχαρητήρια από όλους τους παριστάμενους εκεί, τους υπευθύνους και τους ξεναγούς, καθώς η παρουσία των μαθητών ήταν εξαιρετική και η συμπεριφορά τους ήταν κοσμιότατη. Επιπλέον, η εκδρομή αυτή ήταν μια ευκαιρία για τη σύσφιγξη των σχέσεων μεταξύ καθηγητών και μαθητών. Η συνεργασία των μαθητών τόσο μεταξύ τους όσο και με τους καθηγητές τους υπήρξε άψογη. Η Αθήνα, ως τόπος εκδρομής, παρουσιάζει τεράστιο εκπαιδευτικό ενδιαφέρον, κάτι που μετέφεραν με ενθουσιασμό και οι ίδιοι οι μαθητές στους γονείς τους κατά την επιστροφή μας στη Θεσσαλονίκη.

Συνοδοί των παιδιών στην εκδρομή ήταν οι καθηγητές Δάμιαλης Γρηγόρης, και Καραγιώργος Φώτης, καθώς και οι καθηγήτριες Αθανασάκη Σουζάνα και Αργυροπούλου Κωνσταντίνα.


Τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στην Αθήνα

Τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στην Αθήνα

Τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στην Αθήνα

Τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στην Αθήνα

Τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στην Αθήνα

Τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στην Αθήνα

Τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στην Αθήνα

Τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στην Αθήνα

Τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στην Αθήνα

Τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στην Αθήνα