Φωτογραφία: Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του International Baby College

Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του
International Baby College

Στόχος του κέντρου προσχολικής αγωγής International Baby College είναι η αρμονική ανάπτυξη του παιδιού. Η καλλιέργεια των πνευματικών και ψυχικών δεξιοτήτων του και η εξέλιξή του σε μια υγιή προσωπικότητα έτοιμη να ενταχθεί ομαλά στο επόμενο στάδιο εκπαίδευσης.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει:

  • Προγραφή και ανάγνωση.
    Με την εισαγωγή και καλλιέργεια των προγραφικών, γραφικών εννοιών από τη νηπιακή ηλικία συμβάλλουμε στην ανάπτυξη της νοητικής σκέψης του παιδιού. Το νήπιο αποκτά τις βασικές νοητικές δομές, που κάνουν ευκολότερη την κατανόηση και την αφοσίωση των γλωσσικών εννοιών, που θα διδαχθεί αργότερα, στο Δημοτικό μας σχολείο. Η γραφή και η ανάγνωση διδάσκονται με τρόπους που να κεντρίζουν το ενδιαφέρον του παιδιού και βασίζονται στην εναλλαγή, στην ποικιλία και την πρωτοτυπία. Το πρόγραμμα που ακολουθείται στοχεύει στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού (φυσική, κοινωνική, αισθητική και δεξιότητες). Έτσι το παιδί εξοικειώνεται με την έννοια σχολείο και κατανοεί καλύτερα το ρόλο του μαθητή.
  • Προμαθηματικές έννοιες.
    Η κατάκτηση των μαθηματικών εννοιών στο International Baby College πραγματοποιείται μέσα από βιωματικές καταστάσεις. Στα παιδιά δίνονται ευκαιρίες να παρατηρούν, να περιγράφουν, να συγκρίνουν και να ταξινομούν άλλοτε χρησιμοποιώντας το σώμα τους και άλλοτε πληθώρα υλικών. Με τον τρόπο αυτό τα παιδιά αναπτύσσουν απλές μαθηματικές δεξιότητες και έννοιες που τα βοηθούν να γνωρίσουν, να προβληματιστούν, να ερμηνεύσουν, να κατανοήσουν και να ελέγξουν αποτελεσματικά τον κόσμο που τα περιβάλλει πριν ακόμη αρχίσουν να μετρούν και πριν έρθουν σε επαφή με την αφηρημένη έννοια του αριθμού.
  • Επαφή με την Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική και Κινέζικη γλώσσα.
    Η εξοικείωση από την τρυφερή νηπιακή ηλικία με την Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική και Κινέζικη γλώσσα προετοιμάζει και διευκολύνει το παιδί δίνοντάς του γερές βάσεις για την μετέπειτα εκμάθησή τους. Η μεθοδολογία βασίζεται στο κινητικό παιχνίδι συνδυασμένο με τη διδασκαλία. Τα παιδιά προσεγγίζουν τις ξένες γλώσσες με τη χρήση εποπτικών μέσων: Προβολές βίντεο, θεατρικά παιχνίδια, τραγούδια, flashcards. Έτσι το παιδί αρχίζει να κατακτά σιγά – σιγά τον ξένο γλωσσικό κώδικα.
  • Αγωγή Υγείας και Ιατρείο.
    Το πρόγραμμα αποσκοπεί στο να μεταδώσει στα παιδιά γνώσεις, δεξιότητες, αξίες που έχουν να κάνουν με τη σωστή υγιεινή, την αυτοεξυπηρέτηση και την αυτοπροστασία του παιδιού. Τώρα το παιδί αποκτά συνήθειες πολύτιμες, που θα εξασφαλίσουν την καλή σωματική και πνευματική του υγεία. Η καθημερινή παρουσία παιδιάτρου και οι τακτικές επισκέψεις οφθαλμιάτρου, παιδοδοντιάτρου, παιδοψυχολόγου, το άρτια εξοπλισμένο ιατρείο μας αποτελούν τους βασικούς άξονες υλοποίησης του προγράμματός μας.
  • Δημιουργία και έκφραση.
    Ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια του νηπιαγωγού είναι η Αισθητική Αγωγή. Μέσα από τις εικαστικές τέχνες (ζωγραφική, γλυπτική, κολάζ, τυπώματα, υφαντική κ.α.) τα παιδιά αναπτύσσουν τις κινητικές και νοητικές τους δεξιότητες. Με τη χρήση ποικίλλων υλικών και την εφαρμογή απλών και σύνθετων τεχνικών μαθαίνουν να εκφράζουν τις απόψεις και τις απορίες τους από τον κόσμο, όπως τον αντιλαμβάνονται. Καλλιεργώντας τη φαντασία τους, έρχονται σε επαφή με την τέχνη. Γνωρίζοντας την ελληνική τέχνη αποκτούν συνείδηση της πολιτιστικής τους ταυτότητας. Μέσα από την αισθητική αγωγή αντιλαμβάνονται ότι η τέχνη είναι τρόπος επικοινωνίας μεταξύ των λαών. Οι συχνές επισκέψεις σε μουσεία και εκθέσεις διευρύνουν τους ορίζοντές τους. Επίσης, μέσω της εικαστικής αγωγής προσεγγίζουν και άλλους γνωστικούς τομείς του προγράμματος, όπως είναι οι φυσικές επιστήμες, η ιστορία, οι προμαθηματικές έννοιες, η ανάπτυξη και καλλιέργεια της μητρικής γλώσσας, των ξένων γλωσσών αλλά και η περιβαλλοντική εκπαίδευση. Οι πολλές διακρίσεις των μαθητών μας σε διαγωνισμούς, δείχνει ότι πετυχαίνουμε το στόχο μας.
  • Θέατρο και Θεατρικό παιχνίδι.
    Η δύναμη της αυτοέκφρασης γίνεται το μέσο που ενεργοποιεί και απελευθερώνει την παιδική φαντασία. Μέσα από την παντομίμα, τους αυτοσχεδιασμούς, το κουκλοθέατρο, τη δραματοποίηση, το θέατρο σκιών κ.α. το παιδί επικοινωνεί, παίζει, δημιουργεί, ψυχαγωγείται. Μέσα από το θέατρο και το θεατρικό παιχνίδι τα παιδιά αναπτύσσουν την κριτική τους σκέψη, τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους, βελτιώνουν εντυπωσιακά και εμπεδώνουν τον προφορικό λόγο, πλουτίζουν το λεξιλόγιό τους και αποκτούν σωστή άρθρωση και προφορά.
  • Χορός και ρυθμική.
    Οι ασκήσεις ρυθμικής, μπαλέτου και η εκμάθηση παραδοσιακών χορών στοχεύουν στη σωματική και ψυχοπνευματική διάπλαση των νηπίων. Εξειδικευμένες δασκάλες χορού, σε μια ειδικά διαμορφωμένη κλειστή αίθουσα μυούν τους μικρούς μαθητές και μαθήτριες στη μαγεία της χορευτικής έκφρασης. Μπαλέτο με μπάλες, κορδέλες, στεφάνια και παραδοσιακοί χοροί από όλη την Ελλάδα χαρίζουν ευλυγισία και ενισχύουν την ικανότητα αυτοέκφρασης του κάθε παιδιού.
  • Μουσική προπαίδεια. Μια σειρά από μουσικοκινητικές δραστηριότητες εξοικειώνουν το μικρό μας μαθητή με τις λειτουργίες της μουσικής (ηχόχρωμα, ένταση, ρυθμός, τονικό ύψος, ενορχήστρωση). Με το τραγούδι, τη χρήση μουσικών οργάνων, το παιδί ενθαρρύνεται στη μουσική πράξη. Η φυσική ανάγκη του παιδιού για κίνηση και παιχνίδι, για εκτόνωση και έκφραση διοχετεύεται στο μουσικό παιχνίδι. Η συνοδεία μουσικής υπαγορεύει ρυθμό στο παιχνίδι και βοηθάει το παιδί να ενταχθεί στην κοινωνική ομάδα των συνομήλικών του. Κατά την αφήγηση παραμυθιού με μουσική συνοδεία (ή αλλιώς μέθοδος μεταφοράς) το παιδί με δική του πρωτοβουλία κινείται ανάλογα με τις εικόνες που γεννιούνται στο μυαλό του κατά την αφήγηση. Μια μέθοδος που ενθαρρύνει την έκφραση, λεκτική και κινητική και ενισχύει την ικανότητα της προσοχής.
  • Κλειστό θερμαινόμενο κολυμβητήριο.
    Όλοι οι παιδίατροι και παιδαγωγοί συμφωνούν ότι η σωστή κολύμβηση συμβάλλει σημαντικά στη σωστή ανάπτυξη και υγεία του παιδιού. Έτσι, εκμεταλλευόμενοι τη θερμαινόμενη πισίνα του Ελληνικού Κολεγίου αλλά και τους πολύ έμπειρούς δασκάλους κολύμβησης που διαθέτουμε, διδάσκουμε στους μικρούς μας μαθητές να κολυμπούν σωστά, υπό την αυστηρή επιτήρηση των δασκάλων, να αγαπούν το νερό και να προστατεύονται από τους κινδύνους της θάλασσας.
  • Αθλητισμός – Γυμναστήριο - Ολυμπιακή Παιδεία.
    Στην ειδικά διαμορφωμένη κλειστή αίθουσα γυμναστηρίου τα νήπια ασκούνται και καλλιεργούν τη σωστή σωματική και ψυχοπνευματική τους ανάπτυξη. Τα παιδιά αθλούνται με ασκήσεις ενόργανης, μαθαίνουν τους βασικούς κανόνες του μπάσκετ, του βόλεϊ, του χάντμπολ, του μίνι τένις κ.α. στο πλαίσιο αυτών των δραστηριοτήτων διοργανώνονται αθλητικοί αγώνες με μεγάλοι επιτυχία.
  • Βιωματική Εκπαίδευση.
    Μια μέθοδος διδασκαλίας που δίνει έμφαση στην ενεργητική μάθηση, μέσα από τη διαθεματική προσέγγιση, το σχέδιο εργασίας, την αξιολόγηση των μαθητών και το ελεύθερο παιχνίδι. Το προς μελέτη θέμα προσεγγίζεται κατ' αρχήν εννοιολογικά και στη συνέχεια γνωστικά, με δραστηριότητες μέσα και έξω από την τάξη. Η εκπόνηση κάθε σχεδίου εργασίας περιλαμβάνει ένα πλήθος δραστηριοτήτων όπως διαλέξεις, επισκέψεις σε χώρους που έχουν άμεση σχέση με το θέμα κ.α.
  • Χρήση Ηλεκτρονικών Υπολογιστών.
    Η πρώτη προσέγγιση με τους Η/Υ ξεκινά από τη νηπιακή ηλικία. Δεδομένου ότι η χρήση τους επιβάλλεται πια, η πρώιμη εξοικείωση εξασφαλίζει σωστούς αυριανούς χρήστες των Η/Υ, τόσο για την εκπαίδευση, όσο και για την ψυχαγωγία. Οι μαθητές μας μαθαίνουν βασικά στοιχεία των Η/Υ και αρκετοί από αυτούς επιδεικνύουν ξεχωριστή ευχέρεια. Η διδασκαλία γίνεται στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου.
  • Εκπαιδευτικές Επισκέψεις.
    Οι μικροί μας μαθητές με μια πληθώρα επισκέψεων σε μουσεία και πολιτιστικούς και καλλιτεχνικούς χώρους εξοικειώνονται με τις τέχνες, διδάσκονται το σεβασμό στην τέχνη και τους δημιουργούς της. Επίσης μαθαίνουν την ιστορία του τόπου μας και του πολιτισμού μας.
  • Περιβαλλοντική Εκπαίδευση.
    Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση καλύπτει ένα ευρύ πεδίο δραστηριοτήτων. Οι μαθητές διδάσκονται τη σημασία της περιβαλλοντικής ισορροπίας μέσα από εκπαιδευτικά μαθήματα, που εξηγούν τη σημασία της χλωρίδας και της πανίδας στη διατήρηση της οικολογικής ισορροπίας. Αποκτούν οικολογική συνείδηση και μαθαίνουν να συμμετέχουν ενεργά στην προστασία του περιβάλλοντος μέσα από ολοκληρωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα που περιλαμβάνουν δεντροφυτεύεις, επισκέψεις σε ζωολογικούς κήπους, εξορμήσεις σε μουσεία κλπ.
  • Περιβαλλοντική Εκπαίδευση.
    Οι πολλές συμμετοχές των μικρών μαθητών μας σε διαγωνισμούς έχουν στόχο να ακονίσουν την αγωνιστική τους διάθεση μέσα από την ευγενή άμιλλα. Στους διαγωνισμούς θεάτρου, καλλιτεχνικών, εικαστικών καλλιεργούν τη φαντασία τους και τη δημιουργικότητά τους. Ο μεγάλος αριθμός βραβείων και διακρίσεων που συγκεντρώνουν οι μικροί μας μαθητές αποδεικνύει ότι κάνουμε καλή δουλειά σε κάθε τομέα.